Celoslovenské testovanie žiakov 9. ročníka ZŠ
T9-2022
Riadny termín: 6. 4. 2022
Náhradný termín: 21. 4. 2022
Testovanie sa uskutoční celoplošne a žiaci budú písať test z/zo:
- matematiky,
- slovenského jazyka a literatúry.
Ciele testovania:
- monitorovať úroveň vedomostí žiakov,
- monitorovať ich pripravenosť na ďalšie štúdium,
- získať obraz o výkonoch žiakov pri výstupe z druhého stupňa ZŠ, poskytnúť školám, ministerstvu školstva a širokej odbornej verejnosti - - - komplexnejší obraz o testovaných predmetoch, ktorý môže pomôcť pri skvalitňovaní vyučovania,
- porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl.
Aký rozsah učiva sa testuje?
Testuje sa učivo, ktoré sa preberá na II. stupni ZŠ – od 5. ročníka do polovice 9. ročníka ZŠ.
Aké náročné sú úlohy?
Úlohy v teste sú zaradené do troch úrovní:
1. úroveň – zapamätanie, porozumenie,
2. úroveň – riešenie typicky školských úloh,
3. úroveň – použitie poznatkov v problémových situáciách.
Povolené pomôcky:
perá, kalkulačky, rysovacie pomôcky (ceruzka, kružidlo, uhlomer, pravítko).
Zakázané pomôcky:
mobilné telefóny, výpisky, študijné materiály, učebnice a pod.
Termín zaslania výsledkov:
- v elektronickej podobe získajú ZŠ výsledky už koncom apríla 2020,
- výsledkové listy dostanú ZŠ v polovici mája 2020.
Náhradný termín
Náhradné testovanie bude 15. 4. 2020 a zúčastnia sa ho žiaci, ktorí sa z objektívnych dôvodov nemohli zúčastniť riadneho termínu. Prihlášku je možné podať do 3 dní od riadneho termínu, t. j. do ... Náhradné testovanie sa bude konať v príslušných krajských mestách.
Viac informácií: www.nucem.sk
Upravené podmienky na T9-2020 pre žiakov ŠVVP:
· predĺženie času
· úprava formátu testovacieho nástroja
· možnosť používať kompenzačné pomôcky
· prítomnosť asistenta, špeciálneho pedagóga, tlmočníka
Druhy postihnutia, na ktoré sa úpravy vzťahujú:
· vývinové poruchy učenia; • narušená komunikačná schopnosť; • telesné postihnutie; • zrakové postihnutie (u slabozrakého žiaka je možné nahlásiť, ak je to potrebné, aj veľkosť písma, ktorú bežne používa pri práci s textom; u nevidiaceho žiaka je potrebné nahlásiť formu testu v Braillovom písme); • sluchové postihnutie; • autizmus; • chorí a zdravotne oslabení; • porucha pozornosti sprevádzaná hyperaktivitou; • porucha pozornosti; • viacnásobné postihnutie
Skupiny postihnutia:
Žiaci sa do skupín nezaraďujú podľa stupňa postihnutia z lekárskeho hľadiska, ale podľa miery obmedzenia pri práci s textom.
1. skupina obmedzenia:
Žiak zaradený do 1. skupiny pracuje s testami identickými s testami pre intaktných žiakov. Odpovede zapisuje do odpoveďových hárkov, má predĺžený čas a používa kompenzačné pomôcky. S upravenými testami pracuje žiak so sluchovým postihnutím a s vývinovými poruchami učenia. Žiak nemá k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho pedagóga.
2. skupina obmedzenia:
Žiak zaradený do 2. skupiny pracuje s upravenými testami, má predĺžený čas, používa kompenzačné pomôcky, odpovede priamo do testov zapisuje žiak so zrakovým a telesným postihnutím (osobný asistent, špeciálny pedagóg následne prepíše žiacke odpovede z testu do OHkT), ostatní žiaci zapisujú odpovede do odpoveďových hárkov. Žiak má k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho pedagóga.
Kompenzačné pomôcky:
• technické: optické prístroje, osvetlenie, polohovacie ležadlá, polohovacia lavica, Pichtov písací stroj, PC, kalkulačka
• vyučovacie: výkladový, synonymický slovník a pomôcky, ktoré žiak bežne používa pri písaní písomných prác
Informácie o testovaní: www.nucem.sk /Testovanie 9
* Žiaci so zdravotným znevýhodnením (ZZ) sú testovaní podľa osobitného harmonogramu.