Celoslovenské testovanie žiakov 9. ročníka ZŠ

T9-2022

Riadny termín:    6. 4. 2022

Náhradný termín:  21. 4. 2022

Testovanie sa uskutoční celoplošne a žiaci budú písať test z/zo: 

 - matematiky,

 - slovenského jazyka a literatúry.

 

Ciele testovania:

 - monitorovať úroveň vedomostí žiakov,

 - monitorovať ich pripravenosť na ďalšie štúdium,

 - získať obraz o výkonoch žiakov pri výstupe z druhého stupňa ZŠ, poskytnúť školám, ministerstvu školstva a širokej odbornej verejnosti  -  - - komplexnejší obraz o testovaných predmetoch, ktorý môže pomôcť pri skvalitňovaní vyučovania,

 - porovnať výkony jednotlivých žiakov a škôl.

 

Aký rozsah učiva sa testuje?

Testuje sa učivo, ktoré sa preberá na II. stupni ZŠ – od 5. ročníka do polovice 9. ročníka ZŠ.

Aké náročné sú úlohy?

Úlohy v teste sú zaradené do troch úrovní:                                                                                                           

 1. úroveň – zapamätanie, porozumenie,                                                                                                                      

 2. úroveň – riešenie typicky školských úloh,                                                                                    

3. úroveň – použitie poznatkov v problémových situáciách.

 

Povolené pomôcky:

perá, kalkulačky, rysovacie pomôcky (ceruzka, kružidlo, uhlomer, pravítko).

Zakázané pomôcky:

mobilné telefóny, výpisky, študijné materiály, učebnice a pod.

Termín zaslania výsledkov:

-  v elektronickej podobe získajú ZŠ výsledky už koncom apríla 2020,

 - výsledkové listy dostanú ZŠ v polovici mája 2020. 

Náhradný termín

Náhradné testovanie bude 15. 4. 2020  a zúčastnia sa ho žiaci, ktorí sa z objektívnych dôvodov nemohli zúčastniť riadneho termínu. Prihlášku je možné podať do 3 dní od riadneho termínu, t. j. do ... Náhradné testovanie sa bude konať v príslušných krajských mestách. 

 

Viac informácií: www.nucem.sk

 

Upravené podmienky na T9-2020 pre žiakov ŠVVP:

·        predĺženie času

·         úprava formátu testovacieho nástroja

·         možnosť používať kompenzačné pomôcky

·         prítomnosť asistenta, špeciálneho pedagóga, tlmočníka

 

Druhy postihnutia, na ktoré sa úpravy vzťahujú:

·     vývinové poruchy učenia; • narušená komunikačná schopnosť;  • telesné postihnutie; • zrakové postihnutie (u slabozrakého žiaka je možné nahlásiť, ak je to potrebné, aj veľkosť písma, ktorú bežne používa pri práci s textom; u nevidiaceho žiaka je potrebné nahlásiť formu testu v  Braillovom písme); • sluchové postihnutie; • autizmus; • chorí a zdravotne oslabení; • porucha pozornosti sprevádzaná hyperaktivitou;  • porucha pozornosti; • viacnásobné postihnutie

 

Skupiny postihnutia:

 

Žiaci sa do skupín nezaraďujú podľa stupňa postihnutia z lekárskeho hľadiska, ale podľa miery obmedzenia pri práci s textom.

1. skupina obmedzenia:

Žiak zaradený do 1. skupiny pracuje s testami identickými s testami pre intaktných žiakov. Odpovede zapisuje do odpoveďových hárkov, má predĺžený čas a používa kompenzačné pomôcky. S upravenými testami pracuje žiak so sluchovým postihnutím a s vývinovými poruchami učenia. Žiak nemá k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho pedagóga.

2. skupina obmedzenia:

Žiak zaradený do 2. skupiny pracuje s upravenými testami, má predĺžený čas, používa kompenzačné pomôcky, odpovede priamo do testov zapisuje žiak so zrakovým a telesným postihnutím (osobný asistent, špeciálny pedagóg následne prepíše žiacke odpovede z testu do OHkT), ostatní žiaci zapisujú odpovede do odpoveďových hárkov. Žiak má k dispozícii osobného asistenta, tlmočníka alebo špeciálneho pedagóga.

 

Kompenzačné pomôcky:

 

• technické: optické prístroje, osvetlenie, polohovacie ležadlá, polohovacia lavica, Pichtov písací stroj, PC, kalkulačka

• vyučovacie: výkladový, synonymický slovník a pomôcky, ktoré žiak  bežne používa pri písaní písomných prác

Informácie o testovaní: www.nucem.sk /Testovanie 9

* Žiaci so zdravotným znevýhodnením (ZZ) sú testovaní podľa osobitného harmonogramu.